Konferencelokaler og kursusfaciliteter

Det har været en spændende opgave at udarbejde et tilbud på leverancen af en masse elektronisk udstyr til et nystartet firma, der udlejer kursuslokaler i København. Den var især spændende, fordi ledelsen af det pågældende firma havde lavet en liste over noget udstyr, som er en naturlig forudsætning for at kunne afvikle forskellige kurser.

Men samtidig blev jeg gjort opmærksom på, at hvis jeg havde gode forslag til noget mere avanceret, end firmaet selv havde tænkt på, så var jeg velkommen til at medtage det også, for man stilede efter at få etableret de absolut bedst udstyrede mødelokaler i København overhovedet.

De helt selvfølgelige ting som overheadprojektorer, computere og den slags var det nemt nok at give et seriøst tilbud på. Og jeg fornemmede, at jeg i hvert fald ikke skulle tilbyde nogle af markedets billigste produkter, for min kunde var indstillet på, at det nye kursuscenter i København skulle ose langt væk af høj kvalitet. Se lige her!

Og den opfattelse fik jeg bestemt bekræftet, da jeg på et møde fremlagde dele af mit tilbud for centerets ledelse. Jeg havde nemlig også foreslået, at der fra en start bliver etableret et samtaleanlæg, så man fra hvert eneste lokale kan komme i kontakt med centerets kantine. Kursusholdere vil helt sikkert sætte pris på, at man ikke skal sende en person af sted, hvis der for eksempel mangler mere kaffe eller drikkevand, men at man i stedet kan afgive bestillingen via et samtaleanlæg. Og da den slags i dag selvfølgelig er trådløse, koster det faktisk ikke alverden at etablere det.

Det forslag blev godt modtaget af centerets ledelse, og det var faktisk ved det møde, at det første gang gik op for mig, at det ikke kun er kursuslokaler, der er tale om, for man var også i fuld sving med at etablere nogle af de mest lækkert indrettede konferencelokaler i København beregnet på konferencer for op til næsten 80 personer. Du kan se mere her: https://mbkkursuslokaler.dk/konferencelokale/

Direktøren for det nye kursuscenter fortalte mig, at det var gået op for centerets ejere, at der faktisk er et ganske stort behov for lokaler til forskellige konferencer. Behovet bliver normalt opfyldt af byens større hoteller, men man var sikre på, at der er et stigende marked for den slags, idet mange virksomheder og organisationer ikke selv har plads i deres domiciler til møder eller konferencer med ret mange flere end en halv snes deltagere.

Og det behov vil man så forsøge at få opfyldt med det nye center, som altså også råder over ganske store lokaler, der er egnet som hjemsted for forholdsvis store konferencer. Det skal ikke være nogen hemmelighed, fortalte direktøren mig, at vi vil kunne tilbyde de suverænt mest komfortable konferencefaciliteter i København, så vi på den måde kan tage noget af markedet fra de hoteller, som ”sidder på flæsket” i øjeblikket. Og det var da værd at vide i relation til det kursus i præsentationsteknik, jeg skulle starte!

Jeg kan sagtens forstå tanken bag den satsning, for jeg har selv et par gange stået som arrangør af en konference og i den forbindelse lejet mig ind på et af byens store hoteller, og det har bestemt været dyrt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *