Effektive skilte virker

Tænk, jeg troede, at vin var til halsen, sagde min kone spøgefuldt, da vi kørte gennem et industrikvarter i Storkøbenhavn og fik øje på en stor pylonskilt med teksten ”Vin til døren”. Der var selvfølgelig ingen tvivl om, at der var tale om et firma, som leverer vin til døren hjemme hos kunden.

Det var en særdeles dominerende reklameskilt, som man kunne se på mange hundrede meters afstand, og pylonen var malet i en bordeaux nuance og med hvid skrift. Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg, at der er tale om en af de absolut største pyloner i København. Jeg vil gætte på, at den var omkring 15 meter høj.

Mens vi kørte videre i industrikvarteret for at finde frem til en adresse, hvor jeg havde lovet at aflevere nogle papirer til et firma, kom vi til at tale om, hvor meget forskellige virksomheder bruger på de ofte utroligt fine skilte, der fortæller noget om, hvad virksomheden beskæftiger sig med. Det så faktisk ud, som om der i det industrikvarter er ikke så lidt prestige i at have det flotteste skilt. Og de fedeste af dem er lavet hos Kellmann Skilte: http://kellmann.dk/

Det må være en god forretning at være skiltefabrikant, filosoferede min kone, for virksomhederne rundt omkring i Danmark opfatter vist den type skilte som en slags ansigt udadtil, så man er nok nogenlunde ligeglad med, hvor meget det koster, bare det ser godt ud og sender signaler om høj kvalitet.

Og det tror jeg bestemt, hun har ret i, når jeg tænker på de summer, vi selv i den virksomhed, jeg er ansat i, ofrer på den slags. Jeg arbejdet i administrationen i et stort entreprenørfirma, og jeg må tilstå, at vi har et meget stort forbrug af skilte af mange forskellige slags.

En del af vores mange skilte er nu en uundgåelig nødvendighed, for af hensyn til sikkerheden er det påkrævet, at vi anvender en masse byggepladsskilte, når firmaet er i gang med en eller anden entreprenøropgave.

Men selv den type skilte ofrer vi nu også flere penge på end strengt nødvendigt, for de kan jo samtidig tjene som reklamesøjler for firmaet, så vi får dobbelt værdi for pengene.

Samtidig bruger vi også temmelig mange penge på at omdanne vores kørende materiel til mobile reklamesøjler. Det gælder ikke i så høj grad vores forskellige maskiner som gravkøer, rendegravere og den slags, men mere de almindelige varebiler, som vi også har en hel del af i firmaet.

Indtil for få år siden nøjedes vi med at klæbe en folie med firmanavn og telefonnummer på bilerne, men i de senere år har vi udstyret bilerne med heldækkende reklamer i form af en regulær bilindpakning, så hele køretøjet fungerer som en reklame. Se mere her: http://kellmann.dk/bilreklamer/bilindpakning/

Det har nu ikke øget udgifterne, for tidligere skulle vi altid have en nyindkøbt bil omkring autolakereren for at få den lakeret i den farve, som er blevet synonym med vores firma. Nu kan vi indkøbe bilerne i en hvilken som helst farve, fordi de alligevel bliver pakket helt ind i folie med reklametekster på, og det er billigere end en omlakering.

Disclaimer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *